Przygotował Monter
Przy modernizacji pojazdu ciężarowego właściciele nierzadko zastanawiają się jaki typ zabudowy burtowej wybrać. Profile stalowe kojarzą się z wytrzymałością, jednakże są bardzo ciężkie. W użytkowaniu przekłada się to na zmniejszenie ładowności pojazdu. Szczególnie istotne jest to w przypadku aut ciężarowych o niskiej ładowności. Użytkując lekkie burty aluminiowe można zwiększyć ilość transportowanego ładunku, co przekłada się na obniżenie kosztów eksploatacji. Wykorzystując podłogę z aluminium dodatkowo można zaoszczędzić. Waga samochodu wraz z przewożonym towarem jest skrupulatnie sprawdzana przy kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Przekroczenie określonych parametrów grozi zapłatą wysokiej kary. Burty aluminiowe można z powodzeniem przymocować zarówno do naczep stałych jak i wywrotek. Bezproblemowym sposobem mocowania profili jest ich zakup w układzie zatrzaskowym. Każdy profil posiada wzdłuż całej rozciągłości system mocowań, który umożliwia zapięcie z kolejnym profilem aluminiowym. Wyjątkiem jest profil górny, który wyposażony jest w równo wykończony grzbiet. W ten sposób można stawiać burty na konieczną wysokość uzależnioną od potrzeb. Użycie specjalnej deski o węższej ścianie pozwala na mocowanie elementów do zaczepienia konstrukcji plandekowej. Burty aluminiowe cieszą się uznaniem nie tylko ze względu na prosty montaż, ale także brak konieczności ich konserwowania. Wybierając deski anodowane nie ma konieczności ich malowania w celu ochrony przed korozją. W wersji zabezpieczonej dostępne są również elementy dodatkowe niezbędne do montażu zabudowy burtowej, np. elementy zakończeniowe. W celu uszczelnienia całej ścianki można użyć między deską dolną, a podłogą specjalny profil uszczelniający.