Przygotował Monter
Projektując zagospodarowanie przestrzeni przed budynkiem z wzięciem pod uwagę dojazdów warto przed położeniem kostki brukowej, czy opcjonalnie zalaniem asfaltu zadbać o pewność i komfort użytkowania. Ma to znaczenie jesienią, gdy spodziewamy się pierwszych mrozów, oblodzeń i śnieżyc. Jest to szczególnie ważne w przypadku|opcji kiedy miejsce postojowe samochodu posiadamy poniżej powierzchni gruntu. Aby bezpiecznie parkować i wyprowadzać wóz w tym okresie można zastosować maty grzewcze do dojazdów. Maty do tego zastosowania to gotowe do zamontowania maty z umocowanymi w odpowiedniej odległości od siebie przewodami ogrzewającymi, za pośrednictwem których zyskamy właściwą moc na metr kwadratowy. Maty posiadają szerokość 0,6 m i maksymalnie 21 m długości. Pozwala to na dostosowanie do wszelakiego projektu. Na najazdach kładzie się przeważnie po jednej wiązce przypadającej pod linią najazdu auta. Można zamontować maty również pod chodnikiem. Maty na prąd, w zależności od zastosowanego połączenia, występują w alternatywnych napięciach 230V lub 400V. Podstawowa moc stosowana pod kostkę brukową wynosi 300W/m2. Istnieją wersje, które mają krótkotrwałą odporność na wysokie temperatury, które osiągają do +240 stopni i dzięki temu można je pokrywać asfaltem. Płachty owe mają 400W/m2 i jak wersje o niższej mocy na m2, w powiązaniu od zastosowanej instalacji mogą być zasilane 230V lub 400V. Aby układ działał prawidłowo konieczne jest zamontowanie sterownika. Najwydajniejszy regulator powinien posiadaćdwa receptory. Czujnik termiczny i receptor zawilgocenia. Tylko zastosowanie obu jednocześnie gwarantuje właściwe funkcjonowanie.Gdy zastosujemy również podłączenie dla odprowadzenia liniowego zastosowanego na podjeździe do parkingu należy zamontować najlepiej podwójnie położony przewód samoregulujący się. Zapewni nam to pewność, że zgromadzona tam woda nie zamarznie. Tak zainstalowana konstrukcja pozwoli użytkownikom na komfortowe korzystanie przez wiele, wiele zim.