Przygotował Monter
Jak zwykle o tej porze roku właściciel marki Purmo podnosi ceny katalogowe swoich produktów. Niestety, w tym roku zmiana cennika także wiąże się z podwyżką. Sytuacja jest taka sama u podobnych firm w branży instalacyjnej. Od wielu lat ceny artykułów systematycznie idą w górę po kilka procent w ciągu roku. Jest to o tyle ciekawe, że oficjalne informacje publikowane o inflacji rocznej w granicach 2% a często poniżej jednego procenta za ostatni rok, mają się zagadkowo do publikowanych zmian cen produktów w przemyśle. Wątpliwym wytłumaczeniem mogą być ograniczenia w produkcji a tym samym przewaga popytu nad podażą. Dlaproduktów Retting Heating, jest na rynku dość duża liczba producentów grzejników płytowych i ozdobnych, oferujących nie tylko atrakcyjne ceny, ale także krótsze terminy realizacji zamówienia. W przypadku grzejników dekoracyjnych, kanałowych czas oczekiwania w Purmo wynosi kilka tygodni. Dla grzejników w kolorze i dla serii Purmo Aquilo grzejników podłogowych czas ten wynosi nawet 8 tygodni. Jedynym wytłumaczeniem sytuacji może być rozpoznawalność marki. Jeśli popytać klientów o markę grzejników, to jeżeli padają odpowiedzi to jest to w 70% przeważnie produkt Purmo. Producent grzejników Purmo wiele lat temu prowadził bardzo szerokie kampanie reklamowe. Bardzo dużo klientów kojarzy markę Purmo z ikoną kota wplecionego w logo tej marki. Obraz ten był tak utrwalony, że przez długi czas gdy doszło do zmiany logo, to firma miała problem wizerunkowy. Nie często się zdarza, że producent ma tak mocno utrwalone logo wśród odbiorców. Sytuacja ta jest o tyle interesująca że Purmo nie jest marką globalną. Jest rozpoznawalna w tylko w Europie i największym uznaniem cieszy się właśnie w Polsce. Drugim krajem z popularnością o połowę mniejszą jest Finlandia. Wykreowana jeszcze w XX wieku rozpoznawalna marka grzejników zaczyna jednak chyba kuleć z powodu ignorancji koncernu. Internetowe narzędzia do śledzenia popularności fraz w wyszukiwarkach pokazują wyraźnie, że popularność tej marki delikatnie, ale systematycznie spada.