Przygotował Monter
Burty zrobione ze stali są bardziej trwałe, ale międzyinnymi cięższe od aluminiowych, co warto przekalkulować podczas tworzenia projektu takiej konstrukcji, bo od łącznej masy przyczepy zależy spalanie. Wiadomo, że im większy ciężar, tym więcej stracisz na paliwo. Wysokość ścianek burtowych do przyczepki dobiera się do wielkości i tonażu załadunku, jaki ma być transportowany. W celu ułatwienia załadowania, burty powinny mieć możliwość ich uchylania, wskutek tegowykonuje się je na zawiasach, a nie jako przykręcane. Znane zawiasy do burt robi się z dwóch części – jedna montowana do burty w dolnej części, druga do ramy auta. Same burty wyposaża się w zamknięcia,pozwalające na podtrzymanie burty w pionie podczas ruchu. Do tego celu znakomicie nadają się słupki burtowe, które mogą być teżwypinane, co jestprzydatne podczas poziomego załadunku długich profili. Zawiasy na burtach umieszcza się zwykle w takiej odległości, by utrzymać sztywność konstrukcji i uniknąć możliwości wykrzywienia burty podczas zamykania i otwierania. Burty aluminiowe to z zasady osobny odlew profilu o wysokości 400 mm. W przypadku, gdy zabudowa burtowa ma być wyższa, burtę taką zestawia się z osobnych profili o wysokościach 100 lub 200mm. Im dłuższa i wyższa burta, tym zawiasy powinny być częściej. Na przykład dla lekkiej, aluminiowej burty tylnej, o wysokości 400 mm i długości 2400mm wystarczy dać trzy zawiasy rozmieszczone równomiernie co około 800mm.